1 / 7
2 / 7

Ali Emir Tapan


Biz seni daha çok fotoğraflarınla tanıyoruz ancak heykelle de ilgileniyorsun. Genel olarak bize neler yaptığını ve neden yaptığını anlatabilir misin?
Fotograf dışında sadece heykelle değil, ses, performatif süreçler ve videoyla da ilgileniyorum. Şu aralar Mart ayında Galerist’teki solo sergimi hazırlamaktayım. Bütün bunları neden yaptığımdan ben de tam emin degilim.

Etrafında insanlara ihtiyaç duyuyor musun yoksa kendi zamanına ve kişisel alanına düşkün olanlardan mısın?
Etrafimdaki insanları çok seviyorum. Ama çalışma sürecimi soruyorsan kendi özel alanım ve kafamın icinde geçirdiğim zamana ait.

İş yapmakla ilişkin nasıl? Çalışma günlerin var mı, bir atölyen? Yoksa içinden geldiği zaman içinden geldiği gibi mi gelişiyor yaratım sürecin?
Çalışma günlerim her an ve her saat. Evimde daha çok araştırma ve planlama yaptığım bir odam var. Atölyemde ise daha çok fiziki üretim süreçlerinin uygulamasını yapıyorum.

İşlerin insanlara kendilerini iyi mi hissettirsin, düşündürsün mü, üzsün mü? Yoksa his yok mu? Yarattıklarının insanlardaki yansıması nasıl olsun istersin?
İzleyici işlerimle istediği hissiyat düzeni üzerinden ilişki kurmakta serbest.

Peki sanatçı olmasaydın?
Zoolog

Materyallerle ilişkin nasıl? Özel bir bağın, tutkun olan bir materyal var mı mesela?
Materyalden cok bağım ve tutkum fikirlere.



Ali Emir Tapan


Bize Comtemporary Istanbul çerçevesinde küratörlüğünü Dr. Martin (Marcus) Graf'ın üstlendiği ve senin de sanatçıları arasında yer aldığın CI 90 Munite Shows'dan bahseder misin? Senin için nasıl bir deneyimdi, ortaya çıkan iş seni tatmin etti mi?
90 Dakikalık Sergi için “Küçük Bir Yanlış Anlaşılma” isimli bir performans hazırladım. İş kurgusal bir gerçekliğin, bu gerçeklikle buluştuğu 90 dakikaydı. Kurgu tamamen bana ait olsa da, performe eden ben değildim. Sırasıyla; uzak, acil, ürkütücü ve güvenilir bir histi.

Kurmak, sunmak, tartışmak, kaydetmek ve sökmek için 90 dakika ve 50m2. Öncesinde ne yapacağını planladın mı? İşler umduğun gibi gitti mi yoksa impromptu ilerleyen şeyler oldu mu kurulum sürecinde?
Hiç bir zaman hiç bir iş umulduğu gibi gitmiyor. Ummamayı tercih ediyorum pratiklik açısından.

Entelektüel tarih eğitimi almış olman ilgimizi çekti. Sana ve işlerine yansıması ne şekilde oldu bu güzel bölümün?
Her ikisiyle de sıkılmadan yaşamama yardımcı oluyor.

Güzellik senin için nedir?
Sessizlik

Gelecek planın var mı? Sanatla ya da Ali Emir Tapan'la ilgili?
Ölümsüz olmak ve sonra ölmek.





3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7




Ali Emir Tapan

Interviewed by Beste Türkön

Daha fazlası için:
Ali Emir Tapan | GALERIST
Fotoğraflar: Mergüze Günay




Other Posts
Suzanne Saroff
The Magician
The Summer House
NID
David Gaberle
Dull Men's Club
7 / 7
keinmagazine@gmail.com
Kullanım Koşulları:

www.keinmagazine.com tarafından üretilmiş fotoğraf, resim, video ve benzerleri kullanım ve içerik hakları saklıdır. Site içerisinde kulanılan, herhangi birine ait içeriğin hakları sahiplerine aittir.



Terms of Use


All online content of www.keinmagazine.com (including all images, videos and other visuals) of the website cannot be used without the permission of the authors, artists and photographers noted.
Subscribe to our newsletter for monthly updates

Follow #KEIN
CLOSE